۱۴۰۳ اردیبهشت ۳۰, یکشنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عمر درستاران در راسک

خبرگزاری هرانا – عمر درستاران، شهروند ساکن راسک علیرغم گذشت چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری از سرنوشت این طلبه مدرسه دینی شهر پیشین، افزایش نگرانی های خانواده وی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، عمر درستاران همچنان در بازداشت بسر میبرد.

براساس این گزارش، تاکنون پیگیری‌ های خانواده و نزدیکان آقای درستاران از مراجع امنیتی و قضایی بی نتیجه بوده است و مسئولان مربوطه از ارائه جزییات در خصوص وضعیت این شهروند و محل نگهداری وی خودداری میکنند. بی خبری از وضعیت این شهروند افزایش نگرانی های خانواده وی را در پی داشته است.

عمر درستاران، ۲۵ ساله و طلبه مدرسه دینی شهر پیشین در تاریخ بیست فروردین امسال توسط نیروهای امنیتی در شهرستان راسک بازداشت شد.

همزمان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، این فرد را متهم به تحریک احساسات عمومی، توهین به پلیس و هتک حرمت مامورانی دانست که در جریان درگیری نیروهای انتظامی با افراد مسلح در شهرستان سیب و سوران به قتل رسیدند.

برخی از کانال های نزدیک به نهادهای امنیتی همچون صابرین نیوز، با انتشار تصویری از این شخص اعلام کردند که وی با خندیدن از صحن برجای مانده از این درگیری منجر به قتل، عبور کرده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

جرائم مواد مخدر؛ پنج زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه، حکم پنج زندانی از جمله یک زن که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان ارومیه به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، پنج زندانی از جمله یک زن در زندان ارومیه اعدام شدند.

هویت این زندانیان پروین موسوی، اهل شهرستان مراغه به همراه رامین لوندپور، پرویز قاسمی، یوسف سعیدی و منصور ناصری، توسط هرانا احراز شده است.
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، این زندانیان جملگی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

خشونت خانگی؛ فردی در دهلران توسط همسرش به قتل رسید

خبرگزاری هرانا – فردی در دهلران توسط همسرش به قتل رسید. متهم پس از بازداشت، انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، فردی در دهلران همسرش را به قتل رساند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در این خصوص اعلام کرد: در پی اعلام یک فقره قتل خانوادگی در یکی از محلات شهر دهلران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

جمال سلمانی با اشاره به بازداشت متهم پس از چند ساعت، عنوان کرد که این فرد همسر خود را به وسیله سلاح گرم به قتل رسانده بود.

متهم پس از بازداشت، انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۲۸

 

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۷, پنجشنبه

زندان ارومیه؛ سه زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه، سه زندانی در زندان ارومیه که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳، سه زندانی در زندان ارومیه به سلول انفرادی منتقل شدند.

انتقال این زندانیان به سلول انفرادی، جهت اجرای حکم اعدام آنها صورت گرفته است.
این زندانیان پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

اطلاعات بیشتر در این رابطه اعم از هویت آنها توسط هرانا در دست بررسی است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۲۷

گزارشی از آخرین وضعیت وریشه مرادی و پخشان عزیزی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی و پخشان عزیزی، متهمان سیاسی محبوس در زندان اوین، اخیرا دست به اعتصاب زده اند. این اعتصاب در اعتراض به انتقال خانم مرادی به بند ۲۰۹ زندان اوین و همچنین عدم برگزاری جلسه دادگاه آنها صورت گرفته است. این افراد علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی و پخشان عزیزی کماکان در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “وریشه مرادی اخیرا به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی ممنوع الملاقات و تماس شده است. وی روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد. خانم عزیزی همزمان با این انتقال و خانم مرادی یک روز بعد از آن، دست به اعتصاب غذا زده اند.”
عدم برگزاری جلسه دادرسی به اتهامات این افراد، از دیگر مواردی است که این دو متهم سیاسی به آن معترض هستند.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم مرادی، اهل سنندج، در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام و پرونده وی به ظن عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون از بابت اتهام بغی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. گفتنی است؛ در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری پس از حضور خانم مرادی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد، جلسه دادرسی به اتهامات وی برگزار نشد.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا پس از چهار ماه بازجویی به بند زنان این زندان انتقال یافت.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. کیفرخواست پرونده پخشان عزیزی از بابت اتهام عضویت در جمعیت های معارض کشور به شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع شده است.

پخشان عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. وی در تاریخ بیست و پنجم آبان‌ ١٣٨٨ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۲۷

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۶, چهارشنبه

احمدعلی کوهکن از زندان زاهدان آزاد شد

خبرگزاری هرانا – احمدعلی کوهکن، شهروند ساکن زاهدان و از مجروحان وقایع «جمعه خونین زاهدان»، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه از زندان زاهدان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، احمدعلی کوهکن آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی آقای کوهکن با تودیع وثیقه از زندان زاهدان صورت گرفته است.

احمدعلی کوهکن در تاریخ هجدهم فروردین ماه سال جاری، پس از حضور در اداره اطلاعات زاهدان در پی احضارش به این مرجع قضایی، بازداشت شده بود.

بازداشت او در حالی صورت گرفت که چندی قبل این شهروند جهت رسیدگی به پرونده جراحتش به دادگاه شکایت کرد و پس از یک هفته از شکایت، از پزشکی قانونی تاییدیه را دریافت و به دادگاه ارائه کرده بود و دادگاه اعلام کرد که پاسخ به شکایت وی ابلاغ خواهد شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

احمدعلی (علی‌احمد) کوهکن، فرزند حلیم، پدر دو فرزند و متاهل در تاریخ هشتم مهرماه ۱۴۰۱ در مصلای مکی زاهدان مورد اصابت گلوله جنگی به لگن و کمر نزدیک به نخاع قرار گرفت و مجروح شد. شهر زاهدان در پس زمینه اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، شاهد قتل عام حدود یکصد شهروند بلوچ از جمله دستکم ۱۵ کودک توسط نیروهای انتظامی-امنیتی شد که این فاجعه اکنون به نام “جمعه خونین زاهدان” شناخته میشود.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۲/۲۵

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور

خبرگزاری هرانا – حکم یک متهم که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه ۱۴۰۱، مالک یک ساختمان در تماس با پلیس گزارش قتل نگهبان ساختمان خود را اعلام کرد.

پس از آن مأموران به محل حادثه در جنوب تهران رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد شصت ساله‌ ای به نام کریم با ضربات متعدد جسم سخت به قتل رسیده است، پیکر بی جان وی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مالک ساختمان در توضیح ماجرا به مأموران گفت: هر روز صبح برای سرکشی به ساختمان می‌آیم. دو نگهبان به نام‌های کریم و اکبر مشغول کار بودند. وقتی رسیدم متوجه شدم که درب کانکس نگهبانی از بیرون قفل است. داخل کانکس را نگاه کردم که با جسد کریم مواجه شدم و از اکبر هم خبری نبود؛ بنابراین پلیس را در جریان قرار دادم.

در ادامه مأموران اکبر را ردیابی و دستگیر کردند، وی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل کریم اعتراف کرد و در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۵ ماه قبل با کریم همکار شدیم و در کانکس نگهبانی می‌دادیم. اختلافی هم میان ما نبود. تا اینکه شب حادثه سر موضوعی باهم بحث مان شد و او به من فحش ناموسی داد، نتوانستم خودم را کنترل کنم و با میله آهنی چند ضربه به او زدم.

وی ادامه داد: می‌خواستم از کانکس بیرون بروم که دیدم او با چهره‌ای برافروخته به من نگاه می‌کند. از ترس اینکه مرا بزند یک بیل برداشتم و به سرش کوبیدم، بعد هم وسایلم را برداشتم و درب کانکس را قفل کردم و متواری شدم.

این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پس از برگزاری جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند. حکم صادره اخیرا توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۲/۲۳

پوستر کلاس آموزش ساخت و تدوین ویدئو کلیپ

پوستر کلاس آموزش ساخت و تدوین ویدئو کلیپ در تاریخ ۱۷ مای ۲۰۲۴ در ساعت ۲۰:۰۰ به وقت اروپای مرکزی

پوستر آموزش ساخت ایمیل و وبلاگ

پوستر آموزش ساخت ایمیل و وبلاگ در تاریخ ۱۵ مای ۲۰۲۴ در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت اروپای مرکزی

پوستر گرامیداشت روز جهانی مادر

پوستر گرامیداشت روز جهانی مادر

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۳, یکشنبه

با گذشت بیش از ۸ ماه؛ تداوم بازداشت روح الله خسروی در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – روح الله خسروی، علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان بازداشت، کماکان در زندان شیبان اهواز به صورت بلاتکلیف بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روح الله خسروی در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای خسروی علیرغم گذشت دویست و شصت و دو روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد. مسئولین مرتبط با پرونده از پذیرش وکیل منتخب روح الله خودداری میکنند و اجازه مطالعه پرونده را به وکیل نمیدهند.”
بنا بر اطلاعات بدست آمده، مادر روح الله، سالمند و بیمار است. او پیش از دستگیری، از مادرش سرپرستی میکرد و تداوم بازداشت او، تاثیر مخربی بر وضعیت بیماری مادرش گذاشته است.

کماکان از اتهامات مطروحه علیه آقای خسروی، اطلاعی حاصل نشده است.

این شهروند در تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در ایذه بازداشت شده بود.

روح الله خسروی، متولد ۱۳۶۸، متاهل و پدر دو فرزند دختر و پسر است

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۲/۲۲

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عمر درستاران در راسک

خبرگزاری هرانا – عمر درستاران، شهروند ساکن راسک علیرغم گذشت چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری از سر...