۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۶, چهارشنبه

احمدعلی کوهکن از زندان زاهدان آزاد شد

خبرگزاری هرانا – احمدعلی کوهکن، شهروند ساکن زاهدان و از مجروحان وقایع «جمعه خونین زاهدان»، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه از زندان زاهدان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، احمدعلی کوهکن آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی آقای کوهکن با تودیع وثیقه از زندان زاهدان صورت گرفته است.

احمدعلی کوهکن در تاریخ هجدهم فروردین ماه سال جاری، پس از حضور در اداره اطلاعات زاهدان در پی احضارش به این مرجع قضایی، بازداشت شده بود.

بازداشت او در حالی صورت گرفت که چندی قبل این شهروند جهت رسیدگی به پرونده جراحتش به دادگاه شکایت کرد و پس از یک هفته از شکایت، از پزشکی قانونی تاییدیه را دریافت و به دادگاه ارائه کرده بود و دادگاه اعلام کرد که پاسخ به شکایت وی ابلاغ خواهد شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

احمدعلی (علی‌احمد) کوهکن، فرزند حلیم، پدر دو فرزند و متاهل در تاریخ هشتم مهرماه ۱۴۰۱ در مصلای مکی زاهدان مورد اصابت گلوله جنگی به لگن و کمر نزدیک به نخاع قرار گرفت و مجروح شد. شهر زاهدان در پس زمینه اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، شاهد قتل عام حدود یکصد شهروند بلوچ از جمله دستکم ۱۵ کودک توسط نیروهای انتظامی-امنیتی شد که این فاجعه اکنون به نام “جمعه خونین زاهدان” شناخته میشود.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۲/۲۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در ساعت ۱۵:۰۰ فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ...