۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۷, پنجشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت وریشه مرادی و پخشان عزیزی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی و پخشان عزیزی، متهمان سیاسی محبوس در زندان اوین، اخیرا دست به اعتصاب زده اند. این اعتصاب در اعتراض به انتقال خانم مرادی به بند ۲۰۹ زندان اوین و همچنین عدم برگزاری جلسه دادگاه آنها صورت گرفته است. این افراد علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی و پخشان عزیزی کماکان در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “وریشه مرادی اخیرا به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی ممنوع الملاقات و تماس شده است. وی روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد. خانم عزیزی همزمان با این انتقال و خانم مرادی یک روز بعد از آن، دست به اعتصاب غذا زده اند.”
عدم برگزاری جلسه دادرسی به اتهامات این افراد، از دیگر مواردی است که این دو متهم سیاسی به آن معترض هستند.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم مرادی، اهل سنندج، در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام و پرونده وی به ظن عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون از بابت اتهام بغی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. گفتنی است؛ در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری پس از حضور خانم مرادی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد، جلسه دادرسی به اتهامات وی برگزار نشد.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا پس از چهار ماه بازجویی به بند زنان این زندان انتقال یافت.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. کیفرخواست پرونده پخشان عزیزی از بابت اتهام عضویت در جمعیت های معارض کشور به شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع شده است.

پخشان عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. وی در تاریخ بیست و پنجم آبان‌ ١٣٨٨ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۲۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در ساعت ۱۵:۰۰ فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ...