۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور

خبرگزاری هرانا – حکم یک متهم که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه ۱۴۰۱، مالک یک ساختمان در تماس با پلیس گزارش قتل نگهبان ساختمان خود را اعلام کرد.

پس از آن مأموران به محل حادثه در جنوب تهران رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد شصت ساله‌ ای به نام کریم با ضربات متعدد جسم سخت به قتل رسیده است، پیکر بی جان وی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مالک ساختمان در توضیح ماجرا به مأموران گفت: هر روز صبح برای سرکشی به ساختمان می‌آیم. دو نگهبان به نام‌های کریم و اکبر مشغول کار بودند. وقتی رسیدم متوجه شدم که درب کانکس نگهبانی از بیرون قفل است. داخل کانکس را نگاه کردم که با جسد کریم مواجه شدم و از اکبر هم خبری نبود؛ بنابراین پلیس را در جریان قرار دادم.

در ادامه مأموران اکبر را ردیابی و دستگیر کردند، وی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل کریم اعتراف کرد و در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۵ ماه قبل با کریم همکار شدیم و در کانکس نگهبانی می‌دادیم. اختلافی هم میان ما نبود. تا اینکه شب حادثه سر موضوعی باهم بحث مان شد و او به من فحش ناموسی داد، نتوانستم خودم را کنترل کنم و با میله آهنی چند ضربه به او زدم.

وی ادامه داد: می‌خواستم از کانکس بیرون بروم که دیدم او با چهره‌ای برافروخته به من نگاه می‌کند. از ترس اینکه مرا بزند یک بیل برداشتم و به سرش کوبیدم، بعد هم وسایلم را برداشتم و درب کانکس را قفل کردم و متواری شدم.

این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پس از برگزاری جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند. حکم صادره اخیرا توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۲/۲۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در ساعت ۱۵:۰۰ فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ...