۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت نسرین روشن در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – نسرین روشن، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. وی پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سیزده ماه حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسرین روشن، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم روشن پیشتر توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام مجموعا به چهار سال حبس محکوم شد. حکم مذکور پس از مدتی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سیزده ماه حبس کاهش یافت.“
به گفته این منبع مطلع، ”مصداق اتهامات مطروحه علیه خانم روشن که مدتها ساکن کشور انگلستان بوده، شرکت در تجمعات خارج از کشور در رابطه با جان باختن مهسا امینی عنوان شده است.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا،‌ نسرین روشن در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۲، هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه «بین‌المللی امام خمینی» بازداشت و به یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

خانم روشن نهایتا در تاریخ یازدهم دی ماه سال گذشته، پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه مذکور به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

نسرین روشن، متولد ۱۳۴۲ است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فرحناز نیکخو به ده سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرحناز نیکخو که در بند زنان زندان اوین محبوس است، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ده سا...