۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

انتقال به سلول انفرادی؛ افزایش نگرانی ها از وضعیت نائب عسکری، زندانی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – نائب عسکری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام امروز چهارشنبه هشتم فروردین ماه، به سلول انفرادی زندان ارومیه منتقل شده است. انتقال این زندانی با توجه به محکومیت وی به اعدام، موجب افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نائب عسکری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، امروز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ بدون ارائه دلیل مشخصی، به یکی از سلولهای انفرادی زندان ارومیه منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی با تایید این خبر به هرانا گفت: “انتقال این زندانی محکوم به اعدام، باعث افزایش نگرانی خانواده و نزدیکانش در خصوص وضعیت او شده است.”
آقای عسکری در تاریخ بیست و ششم فروردین ۱۴۰۲ به صورت غیابی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “محاربه” به اعدام محکوم شده بود. پس از پذیرش درخواست واخواهی این زندانی، شعبه مذکور پس از چند جلسه دادرسی، اتهام او را از “محاربه” به “بغی” تغییر داد و مجددا اواخر مهرماه او را به اعدام محکوم کرد.

آقای عسکری پس از اعتراض مجدد به حکم صادره، کماکان در انتظار حکم دیوان عالی کشور است.

قابل ذکر است جلسات دادرسی آقای عسکری در مرجع قضایی مذکور بدون حضور وکیل مدافع او برگزار شد.

عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، از مصادیق اتهامی آقای عسکری برای این پرونده عنوان شده است.

نائب عسکری در تاریخ هفتم فروردین‌ ۱۴۰۰، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌ های این نهاد امنیتی منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ بیست و هفتم خردادماه همان سال، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان این شهر منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا اطلاع داده بود: “نائب پرونده دیگری هم غیر از این مورد بغی دارد که در دادگاه کیفری ارومیه از بابت اتهام مشارکت در قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران به نام «مصطفی سلطانی» مقتوح و کماکان در جریان است.”

این منبع مطلع در ادامه سخنان خود افزود: “مصطفی سلطانی که بعنوان کادر به قتل رسیده سپاه در پرونده مفتوح مطرح شده است، در سال ۱۳۹۳ در جریان درگیری با اعضای یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان مجروح شد و چند سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد، علیرغم این فاصله زمانی، خانواده سلطانی با تنظیم شکایتی علیه آقای عسکری اعلام کردند که وی در درگیری منجر به مجروحیت مصطفی سلطانی مشارکت داشته و مرگ وی نه بر اثر کرونا بلکه بر اثر جراحات به جا مانده از این درگیری بوده است.”
نائب عسکری که پدر دو فرزند است، همچنین در ایام حبس، در تاریخ بیست و یکم تیر ۱۴۰۰، در خصوص پرونده ای که با شکایت امیر سهرابی، رئیس زندان ارومیه گشوده شد، توسط شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو شهرستان ارومیه از بابت اتهاماتی از جمله “اخلال در نظم زندان” به سه ماه حبس تعزیری و تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فرحناز نیکخو به ده سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرحناز نیکخو که در بند زنان زندان اوین محبوس است، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ده سا...