۱۴۰۲ مرداد ۱۶, دوشنبه

سه عضو خانواده مهسا موگویی با تودیع وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه شانزدهم مردادماه، محمدعلی موگویی، میلاد موگویی و عفت (نام خانوادگی نامشخص)، سه تن از اعضای خانواده مهسا موگویی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در فولادشهر، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲، سه تن از اعضای خانواده مهسا موگویی با تودیع وثیقه آزاد شدند.

آزادی محمدعلی موگویی و میلاد موگویی از زندان دستگرد اصفهان و آزادی عفت (نام خانوادگی نامشخص) مادر مهسا موگویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان لنجان با تودیع وثیقه صورت گرفته است.

این افراد روز یکشنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۴۰۲، در جریان سالگرد تولد مهسا موگویی، بر سر مزار وی واقع در آرامستان فولادشهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است، مهسا موگویی، جوان ۱۸ ساله اهل فولادشهر، مورخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، بر اثر اصابت گلوله ساچمه ای در جریان اعتراضات مردمی در این شهر، جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۱۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...