۱۴۰۲ مرداد ۱۶, دوشنبه

بازداشت آزاد یاراحمدی نوجوان ۱۷ ساله کُرد در تکاب

یک نوجوان ١٧ ساله کُرد اهل شهرستان تکاب، به نام آزاد یاراحمدی توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ١٢ مرداد ماه ١٤٠٢ (٣ آگوست ٢٠٢٣)، آزاد یاراحمدی، ١٧ ساله و اهل روستای “آقدره ” (آغَره) از توابع شهرستان تکاب توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.
به گفته منابع آگاه، بازداشت این نوجوان نیز، در ارتباط با اعتراضات اخیر ساکنین آقدره به مسئولان معدن طلای واقع در این روستا روی داده است.
هه‌نگاو پیشتر از بازداشت دست‌کم ۵٠ معترض در جریان اعتراضات شهروندان اهل آقدره به عدم استخدام در معدن طلای این روستا خبر داد.
در همین ارتباط، روز سه‌شنبه ١٠ مرداد ماه ١٤٠٢، دست‌کم ۴٦ شهروند بازداشت شده اهل روستای آقدره از توابع تکاب، به بازداشتگاه‌های نهادهای امنیتی در ارومیه منتقل شدند.
نیروهای حکومتی در ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰٢، به روستای آقدره یورش بردند و علاوه بر بازداشت دست‌کم ۵٠ شهروند و زخمی کردن سه شهروند با شلیک مستقیم، خسارت چشمگیری به منازل و خودروهای اهالی روستای آقدره وارد کردند.

هه‌نگاو؛ یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...