۱۴۰۱ خرداد ۳۰, دوشنبه

انتقال دو زندانی سیاسی از زندان اشنویه به زندان نقده

 


دو زندانی سیاسی اهل اشنویه به نام‌های عزیز قادرتاج و کمال قویتاسی که به تازگی جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند، به طور ناگهانی به زندان مرکزی نقده منتقل شده‌اند.


به گفته یک منبع مطلع، این دو زندانی سیاسی روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ و با دستور مستقیم اداره اطلاعات اشنویه جهت سپری نمودن باقیمانده دوران محکومیت خود به زندان مرکزی نقده منتقل شده‌اند.

عزیز قادرتاج ۴۴ ساله و از معلمین اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنویه شامگاه یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شده است. وی سرانجام پس از یک ماه بازداشت با وثیقه و و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کمال قویتاسی اهل روستای چشمه‌گول روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات اشنویه بازداشت و پس از ۷۵ روز بازداشت روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند همان سال با وثیقه و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان ‌آزاد شد.

اوایل فروردین ماه امسال این دو شهروند توسط دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی محاکمه و به اتهام “عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران” کمال قیتاسی به ۵ سال حبس و عزیز قادرتاج نیز به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

عزیز قادر تاج روز ۵ خرداد امسال و کمال قویتاسی نیز روز ۷ خرداد پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اشنویه بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...