۱۴۰۱ خرداد ۳۰, دوشنبه

صدور حکم اعدام برای یک متهم درکرج / رهایی ۴ زندانی از اعدام در اهواز و لردگان



 یک متهم در کرج از بابت اتهام قتل توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد. همچنین ۴ زندانی در شهرهای اهواز و لردگان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در کرج از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت ۹۹ گزارش مرگ مرد جوانی به پلیس آگاهی استان البرز اعلام شد.

گشت کلانتری بلافاصله در محل جنایت که یک کارگاه تولیدی در کرج بود حاضر و با جسد مرد ۳۲ ساله‌ای به‌نام حامد روبه‌رو شدند که از ناحیه گردن زخمی شده و به قتل رسیده بود.

شریک مقتول به اتهام قتل بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: از مدت‌ها قبل با مقتول اختلاف حساب داشتم و کینه او را به دل گرفته بودم تا اینکه یک روز تصمیم گرفتم او را بکشم و به این اختلاف پایان دهم.

روز حادثه حامد از من خواست که دارویی برای خوب شدن سردردش پیدا کنم من هم فرصت را مغتنم دیدم و با تزریق مسکن قوی ابتدا او را بیهوش کردم و بعد با چاقویی که همراهم برده بودم گلوی او را بریدم. بعد هم در را بستم و از دفتر خارج شدم و به خانه رفتم. روز بعد به آنجا برگشتم و با صحنه‌سازی و شکستن در طوری وانمود کردم که انگار سارقان به کارگاه آمده و شریکم را کشته‌اند بعد با برادران مقتول تماس گرفتم.

متهم پس از اعتراف بازداشت شد و در حالی پای میز محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز ایستاد که خواهران و برادران مقتول خواستار اعدام متهم شدند.

پس از پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شده و با توجه به درخواست اولیای دم، متهم را به‌خاطر قتل عمد به اعدام محکوم کردند.

رهایی از اعدام ۳ زندانی لردگان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۳ زندانی محکوم به اعدام در لردگان با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۳۹۴ فردی در شهرک فجر شهرستان لردگان با شلیک اسلحه به قتل رسید و همچنین در جریان یک اختلاف ملکی و منازعه دسته جمعی در سال ۱۳۹۵ در بخش ناغان دونفر به ضرب گلوله کشته شدند که بلافاصله رسیدگی به این حوادث در دستورکار دستگاه قضایی قرارگرفت.

وی ادامه داد: با دستگیری متهمان و روشن شدن ابعاد پرونده، متهمان با رأی دادگاه کیفری به اعدام با چوبه دار محکوم شدند، اما با تلاش و پیگیری‌های دادستانی شهرستان لردگان، معتمدین و ریش سفیدان، رییس زندان لردگان، خانواده مقتولان با اعلام رضایت از حق قانونی خود برای اعدام محکومان گذشتند.

رهایی یک زندانی از اعدام در اهواز
به گزارش ایرنا، یک زندانی در اهواز یک روز قبل از اجرای حکم اعدام با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در مهرماه ۱۳۹۷، دو کارگر جوان که یکی بروجردی و دیگری اهوازی بودند به واسطه شغل خود در خانه استیجاری زندگی می کردند که بر سر اجاره بهاء به جر و بحث می پردازند و پس از مدتی بین آنها درگیری لفظی ایجاد می شود و متاسفانه کارگر اهوازی با ضربه چاقو دوست بروجردی خود را به قتل می رساند.

وی افزود: پس از دستگیری متهم و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم اعدام از سوی دیوانعالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم، به اجرای احکام ارجاع داده می شود.

باوی در ادامه اظهار داشت: سرانجام خانواده مقتول با اصرار بر اجرای حکم، مقدمات اجرای حکم انجام و زندانی به قرنطینه می رود که در ۲۴ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم، خوشبختانه تلاش این ستاد به ثمر نشست و اولیاء دم با اعلام رضایت، حیاتی دوباره به او بخشیدند و این جوان اهوازی که پس از ۵ سال در چندقدمی اجرای حکم قرار گرفته بود از چوبه دار نجات یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...