۱۴۰۱ خرداد ۳۰, دوشنبه

انتقال پنج معلم بازداشت شده اهل دیواندره به سنندج

 


بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، غروب روز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، نزدیک به ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های پنج معلم بازداشت شده اهل دیواندره در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهر تجمعی اعتراضی برگزار و خواهان آزادی فرزندان خود شدند.

منابع هه‌نگاو گزارش داده‌اند که این خانواده‌ها با سر دادن شعارها و همچنین در دست داشتن نوشته‌هایی خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط فرزندان خود شده‌اند. نیروهای امنیتی به آنها گفته‌اند که فرزندان آنها پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات در سنندج منتقل شده‌ و در دیواندره نیستند.

روز چهارشنبه ۲۵ خرداد پنج نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان کُردستان شاخه دیواندره به نام‌های امید شاه‌محمدی، عثمان رضایی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده بدون ارائه هرگونه برگه قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدند.

هه‌نگاو مطلع شده است که نیروهای اداره اطلاعات به منزل این پنج نفر هجوم برده و ضمن بازداشت و ضرب و شتم آنها اقدام به تفتیش منازل و همچنین برخورد فیزیکی با همسر دو نفر از آنها کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...