۱۴۰۳ خرداد ۳۰, چهارشنبه

صدور حکم شلاق برای یک متهم در مشهد

خبرگزاری هرانا – مردی در مشهد در کنار سایر مجازاتها به تحمل سی و یک ضربه شلاق محکوم شد.

این مرد متهم است که با استفاده از سلاح سرد پرسنل اورژانس را تهدید کرده و با ماموران حفاظت فیزیکی یکی از بیمارستان های این شهر درگیر شده است. لازم به ذکر است، کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک متهم در مشهد به تحمل ضربات شلاق محکوم شد.

براساس این گزارش، در دی ماه سال گذشته در پی اعلام گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری یک زن به علت مشکلات خانوادگی بلافاصله تیم اورژانس ۱۱۵ مشهد جهت امدادرسانی به محل اعزام شده بودند. با حضور تیم اورژانس و انجام اقدامات اولیه اورژانسی، تصمیم به انتقال بیمار به مرکز درمانی گرفته شد که همسر وی با استفاده از سلاح سرد و قرار دادن آن بر روی گردن یکی از پرسنل و انجام تهدید، از انتقال همسرش ممانعت کرد.

نهایتا بیمار به بیمارستان طالقانی انتقال یافت اما همسر وی در بیمارستان نیز اقدام به تهدید پرسنل اورژانس ۱۱۵ و درگیری با ماموران حفاظت فیزیکی کرده بود.

علی یزدانی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص رای صادر شده برای این متهم اظهار کرد: حکم محکومیت نامبرده تحمل شش ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و سی و یک ضربه شلاق تعزیری صادر و اعلام شده است.

این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...