۱۴۰۳ خرداد ۳۰, چهارشنبه

یک زندانی از اعدام رهایی یافت

خبرگزاری هرانا – یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. همچنین مدیر کل زندان‌های استان البرز اعلام کرد که در سه ماه اول سال جاری دو زندانی از اعدام نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، یک زندانی از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، شروع این پرونده به یکی از روزهای مهرماه سال ۹۱ برمی‌گردد. در آن روز جوانی به نام مهدی برای تعمیر ماشینش به یک تعمیرگاه رفت. فردی که در آنجا کار می‌کرد، نیما نام داشت که کار تعمیر خودرو را انجام داد، اما وقتی موقع تسویه و گرفتن پول رسید، مهدی نسبت به دستمزد اعتراض کرد. همین مسئله موجب شد تا درگیری میان آنها شکل بگیرد. در جریان درگیری، نیما کارگر تعمیرگاه به قتل رسید و مهدی عامل قتل از محل متواری شد.

متهم نهایتا بازداشت شد و در اعتراف خود گفت: “از وقتی که معتاد شدم، در سراشیبی افتادم. قبل از اینکه معتاد شوم، در آموزشگاه رانندگی کار می‌کردم، اما بعد از اعتیاد، دست به سرقت زدم و با دوستانم برای سرقت خودرو و لوازم خودرو می‌رفتم. آن روز مقتول که کارگر تعمیرگاه بود متوجه سرقتی بودن ماشین شد و می‌خواست دستمزد بالایی از من بگیرد. من وقتی متوجه این موضوع شدم، اعتراض کردم که مقتول تهدیدم کرد و گفت اگر مبلغی که او گفته پرداخت نکنم، به پلیس زنگ می‌زند و مرا لو می‌دهد. عصبانی شدم و فحاشی کردم. با هم گلاویز شدیم و نمی‌دانم چه شد که از شدت عصبانیت، میله ای برداشتم و ضربه ای به سر و صورت کارگر تعمیرگاه زدم. او خون‌آلود روی زمین افتاد و من از ترسم فرار کردم که در نهایت دستگیر شدم. اما الان به شدت پشیمانم و عذاب وجدان دارم.”

در این گزارش آمده است: متهم پس از اعتراف به قتل، توسط دادگاه به اعدام محکوم شد. نهایتاً اولیای دم با شرط اینکه متهم ۵۰ کودک کار را شناسایی کند و برایشان پوشاک و تفریح فراهم کند، رضایت دادند. به این‌ ترتیب، متهم از اعدام نجات یافت.

طی سه ماه نخست سال جاری؛ دو زندانی از چوبه دار رهایی یافتند
به گزارش برنا، مدیر کل زندان‌های استان البرز اعلام کرد که در سه ماه اول سال جاری، دو زندانی به صورت قطعی از اعدام نجات یافتند.

فتحی افزود: دو محکوم به اعدام دیگر نیز به صورت مشروط بخشیده شده‌اند که پرونده آنها در حال پیگیری است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...