۱۴۰۲ دی ۲۶, سه‌شنبه

تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور/ دو زندانی از اعدام رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک متهم به قتل، توسط دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین دو زندانی در شهر تاکستان و استان هرمزگان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. معاون قضایی دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان همدان نیز از رهایی ۱۹ زندانی از اعدام طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

براساس این گزارش، در فروردین ماه سال ۹۹ مرد ۶۰ ساله‌ ای همسر خود را به قتل رساند و خودش نیز دست به خودکشی زد. سپس این مرد بازداشت و چندی بعد توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

اخیرا این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفته و قضات شعبه ۳۴ این مرجع قضایی حکم اعدام وی را تایید کردند.

رهایی یک زندانی از اعدام در تاکستان
به گزارش ایلنا، یک زندانی در شهر تاکستان از اعدام رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان در این خصوص گفت: با تلاش مجموعه قضایی این شهرستان و همراهی معاون دادستان، پرونده اعدام یک متهم پس از هفت سال در تاکستان منجر به صلح و سازش شد.

وی ادامه داد: این متهم که تبعه کشور افغانستان است در سال ۹۵ به اتهام قتل عمد یک تبعه کشور خود به اعدام محکوم شده بود که با گذشت اولیای دم، از مجازات اعدام رهایی یافت.

یک زندانی در استان هرمزگان از اعدام رهایی یافت
به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی بیست و پنجمین زندانی محکوم به اعدام در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این زندانی محکوم به اعدام با اعلام گذشت و رضایت اولیای دم مقتول، پس از ۵ سال، از دار مجازات رهایی یافت.

طی سال جاری؛ رهایی ۱۹ زندانی از اعدام در همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون قضایی دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان همدان اعلام کرد: طی سال جاری، ۱۹ زندانی محکوم به اعدام با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافته اند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...