۱۴۰۲ دی ۲۰, چهارشنبه

افزایش آمار اعدام شدگان در زندان همدان به دو نفر

خبرگزاری هرانا – بنابر آخرین اطلاعات دریافتی، دو زندانی از محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر که روز پنج شنبه به سلول های انفرادی زندان همدان منتقل شده بودند، روز گذشته در این زندان اعدام شدند. هرانا پیش تر از اعدام یک تن از این افراد خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید مرادی (مرادیان) به همراه یک زندانی دیگر که هر دو اهل کنگاور استان کرمانشاه و از محکومان جرایم مواد مخدر بودند، روز شنبه در زندان همدان به دار آویخته شدند. تاکنون هویت زندانی دوم احراز نشده است.

هرانا پیشتر به نقل از منابع محلی از اعدام سعید مرادی در روز پنج شنبه خبر داده بود، اما بنابر آخرین مستندات دریافتی این خبرگزاری، مشخص شد که در آن روز علیرغم انتقال زندانیان به سلول انفرادی، حکمی اجرا نشده است. اجرای حکم این افراد پس از طی تشریفات، روز گذشته در محل این زندان صورت گرفت.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳ دست کم ۷۹۱ شهروند از جمله ۲۵ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام ۷ نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۶۳ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. به طور مشخص، تعداد اعدام شدگان در استان همدان نیز در این دوره افزایش یافته است.
این گزارش نشان می‌دهد که موارد اعدام در ایران همچنان بالا است و نگرانی‌های جدی در مورد روند قضایی و شفافیت اطلاعات مربوط به اعدام‌ها وجود دارد.

 

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...