۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

یونس آزادبر از زندان لاکان رشت به بیمارستان اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه پنجم آذرماه، یونس آزادبر شهروند بازداشتی به دلیل حال نامناسب جسمی از زندان لاکان رشت به بیمارستان حشمت این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه پنجم آذر ۱۴۰۲، یونس آزادبر، شهروند بازداشتی محبوس در زندان لاکان رشت به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای آزادبر، روز جاری پس از مدت ها تحمل درد ناشی از مشکلات تنفسی به بیمارستان حشمت رشت منتقل شد. پس از انجام آزمایشات، پزشکان اعلام کردند که هر گونه استرس روحی و روانی میتواند به وخامت حال این شهروند بازداشتی منجر شود.”
پیشتر یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت این شهروند به هرانا گفته بود: “علیرغم دستور پزشک معالج و پیگیری های صورت گرفته توسط خانواده، مسئولان مربوطه کماکان با بهانه تراشی های متعدد، از ارجاع پرونده آقای آزادبربه پزشکی قانونی امتناع میکنند.”

این شهروند بازداشتی، در تاریخ هشتم مهرماه، به دلیل حال نامناسب جسمی از زندان لاکان رشت به بیمارستان منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ یازدهم مهرماه از بیمارستان مرخص و به زندان بازگردانده شد.

یونس آزادبر، صبح روز بیست و هشتم تیرماه سال جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در شهر سنگر بازداشت شد. ماموران که هشت تن از جمله یک مامور زن بودند، در حین بازداشت، اقدام به تفتیش منزل این شهروند کردند.

آقای آزادبر پس از هشت روز از زمان بازداشت، در یک تماس تلفنی با خانواده خود، از انتقالش به بند میثاق زندان لاکان رشت خبر داد.

در تاریخ ۹ شهریورماه، آقای آزادبر بدون اطلاع قبلی و با اعمال خشونت از زندان لاکان رشت به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنگر منتقل شد. در جریان این جلسه که بدون حضور رامین صفرنیا و قاسم بزرگ زاده، وکلای انتخابی آقای آزادبر برگزار شد، وی از بابت اتهامات “محاربه”، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام به دفاع از خود پرداخته بود.

کماکان از مصادیق اتهامی آقای آزادبر اطلاعی در دست نیست.

یونس آزادبر، ۶۰ ساله و ساکن شهر سنگر از توابع شهرستان رشت است. وی پیشتر به واسطه فعالیتهای خود سابقه محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...