۱۴۰۲ آذر ۷, سه‌شنبه

محکومیت محمد داوری از حبس و اقامت اجباری تا ممنوع الخروجی

 

خبرگزاری هرانا – محمد داوری، فعال کارگری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به چهار سال و شش ماه حبس، دو سال اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت اجتماعی محکوم شد. یکی از اتهامات مطروحه علیه آقای داوری که بیشترین حجم حکم صادره بابت آن است، “توهین به رهبری” بوده که دادگاه دلیل و مصداق طرح این اتهام را اعلام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد داوری به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی صادر و به این شهروند ابلاغ شده، آقای داوری از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان به مدت دو سال و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های معاند در فضای مجازی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
یک منبع مطلع به هرانا گفت: “دادگاه در خصوص دلیل طرح اتهام توهین به رهبری هیچ مصداقی را اعلام نکرده است. همچنین بخش دیگری از پرونده وی از بابت اتهام نشر اکاذیب در دادگاه کیفری شیراز در حال بررسی است.”

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد داوری در تاریخ بیست و هشتم آبان ماه در شعبه مذکور بدون حضور وی برگزار شده بود.

آقای داوری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های خود را دارد.

محمد داوری، متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک کارشناسی عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...