۱۴۰۲ شهریور ۴, شنبه

آذربایجان غربی؛ دو متهم به مجازات جایگزین حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – دو متهم در استان آذربایجان غربی، توسط مرجع قضایی در پرونده هایی مجزا به ارائه خدمات عمومی رایگان به میزان ۳۰۰ ساعت و به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان در راستای تامین مایحتاج و تجهیزات بیمارستان خیریه امید ارومیه و خرید نوشت‌ افزار به ارزش ۶ میلیون تومان برای تعدادی از دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت، بدل از مجازات حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، برای دو متهم در آذربایجان غربی، مجازات جایگزین حبس صادر شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در خصوص حکم صادره در یکی از پرونده ها گفت: متهم یک پرونده توسط شعبه ۱۱۹ کیفری ۲ ارومیه، بدل از ۶ ماه حبس به ارائه خدمات عمومی رایگان به میزان ۳۰۰ ساعت و به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان در راستای رفع کمبودها و تامین مایحتاج و تجهیزات بیمارستان خیریه امید ارومیه تحت نهاد پذیرنده مدیریت بیمارستان امید ارومیه محکوم شد.

ناصر عتباتی افزود: در پرونده ای دیگر نیز، در یکی از شعب دادگاه بخش کشاورز، متهم به جای حکم حبس به خرید نوشت‌ افزار به ارزش ۶ میلیون تومان برای تعدادی از دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت با نظارت کمیته امداد محکوم شده است.

گفتنی است با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است.

بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...