۱۴۰۲ شهریور ۴, شنبه

همزمان با تفتیش منزل؛ لیلا مهدوی به دادسرای اوین احضار شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه یکم شهریور، منزل لیلا مهدوی، مادر سیاوش محمودی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران، توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از لوازم شخصی وی ضبط شد. خانم مهدوی همزمان به دادسرای اوین احضار شده و باید روز شنبه چهارم شهریورماه، به این مرجع قضایی مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منزل لیلا مهدوی، مادر سیاوش محمودی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران، توسط نیروهای امنیتی تفتیش شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “روز چهارشنبه یکم شهریور، ماموران ضمن تفتیش منزل خانم مهدوی، برخی از لوازم شخصی از جمله تلفن همراه وی را ضبط کردند. خانم مهدوی همزمان به دادسرای اوین احضار شده و باید روز شنبه چهارم شهریورماه، به این مرجع قضایی مراجعه کند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل احضار این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

سیاوش محمودی، نوجوان شانزده ساله در تاریخ سی ام شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در تهران، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است، با نزدیک تر شدن به سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، خانواده های جانباختگان اعتراضات با اعمال فشار مضاعف از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مواجه هستند. هرانا روز جاری در گزارشی به احضار و بازداشت اعضای خانواده جانباختگان طی یک هفته اخیر، پرداخته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هرانا ۲ شهریور ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...