۱۴۰۲ مرداد ۲۶, پنجشنبه

احضار مجید خادمی، فعال کُرد ساکن بهبهان جهت اجرای حکم حبس

مجید خادمی، فعال کُرد ساکن شهرستان بهبهان، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای حکم حبس احضار شد. او پیشتر به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده بود که در نهایت با تسلیم به رای، یک هشتم از آن کسر شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیرا مجید خادمی، فعال کُرد ساکن بهبهان از توابع استان خوزستان، توسط شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان جهت اجرای حکم حبس پنج سال و پنج ماه و ١٨ روز حبس احضار شده است.

طبق این احضاریه روز دوشنبه ۲۳ مرداد برای مجید خادمی فرستاده شده وی باید تا بازه زمانی ده روز پس از آن، جهت اجرای حکم حبس به دادسرای اجرای احکام بهبهان مراجعه و پس از بازداشت به زندان منتقل شود.

قابل ذکر است که، مجید خادمی پیشتر توسط دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی “مهران مهمان نواز” بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به شش سال و سه ماه حبس، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال و چهار ماه حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که با تسلیم به رای، یک هشتم از این حکم وی کسر شد.

مجید خادمی در ۲۸ دیماه ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از سپری کردن یک‌ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان به زندان این شهرستان منتقل شد. وی نهایتاً روز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...