۱۴۰۲ مرداد ۲۶, پنجشنبه

بوکان؛ تداوم بازداشت و بیخبری از وضعیت عثمان مامه

خبرگزاری هرانا – عثمان مامه، شهروند اهل بوکان علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، عثمان مامه، شهروند اهل بوکان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

بر اساس این گزارش، علیرغم پیگیری های مکرر خانواده آقای مامه از مراجع قضایی و امنیتی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف در خصوص سرنوشت این شهروند خودداری می کنند. این امر به نگرانی های خانواده و نزدیکان او دامن زده است.

عثمان مامه، حدودا پنجاه و پنج ساله در تاریخ بیست و هفتم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...