۱۴۰۲ مرداد ۱۵, یکشنبه

انتقال سه زندانی محکوم به اعدام از زندان مرکزی کرج برای اجرای حکم اعدام توسط گارد زندان

گارد زندان در یورش به بند، سه زندانی محکوم به اعدام از جمله یک وکیل بند ۵۴ ساله در زندان مرکزی کرج را برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل کردند.
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲، ماموران گارد زندان پس از یورش به سالن ۲ زندان مرکزی کرج، سه زندانی محکوم به اعدام را برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل کردند.

به گزارش منبع موثق، گارد زندان پس از حمله به سالن ۲، به سه اتاقی که متهمان محکوم به اعدام در آن بودند مراجعه کرده و این سه زندانی را با خود بردند.
یکی از این زندانیان وکیل بند سالن ۲ بوده است. از اسامی، اتهامات و مشخصات این زندانیان اطلاع دیگری در دست نیست.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال ۱۴۰۲، تا این تاریخ دستکم ۲۸۵ نفر که بیشتر آنها از متهمان مرتبط با مواد مخدر بودند در زندان های ایران اعدام شدند. اعدام های بی رویه و گسترده توسط نظام ولایت فقیه برای ارعاب و سرکوب مردم انجام می شود.

زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج)  یکی از زندان‌های بزرگ استان البرز محسوب می‌شود و به علت اعدام‌های گسترده‌ای که در آن انجام می‌شود، مشهور است.

کانون حقوق بشر ایران، ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...