۱۴۰۲ مرداد ۱۸, چهارشنبه

درگیری و خشونت در پی “امر به معروف”؛ سه شهروند در شهرکرد احضار و بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – دخالت یک زن تحت عنوان “آمر به معروف” در نوع پوشش یک شهروند در شهرکرد به بروز درگیری میان آنها انجامید. در این رابطه یک شهروند بازداشت و دو شهروند دیگر به ستاد امر به معروف و نهی از منکر احضار شدند. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، دخالت یک زن در نحوه پوشش یک شهروند در شهرکرد تحت عنوان “امر به معروف”، به بروز درگیری میان آنها انجامید.

در این گزارش آمده است: به تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک “آمر به معروف” در شهربازی “علوی” شهرکرد اقدام به امر به معروف می‌کند و از خانم بدحجاب تقاضا می‌کند شئونات اسلامی را رعایت کند.

در این خصوص مسئول شهربازی که خود را کارمند دادگستری معرفی کرده بود، در اعتراض به آمر به معروف گفته بود که “شما شهروندی معمولی هستید و شهروندان حق ندارند نسبت به پوشش یکدیگر نظر دهند و عقاید خود را به دیگری تحمیل کنند.”

پس از این اتفاق دادگستری چهارمحال و بختیاری از بازداشت مسئول شهربازی خبر داد و اعلام کرد: “مدیر و کارمند این مجموعه نیز به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان احضار شدند.”

در گزارش مذکور به هویت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه فرد بازداشت شده اشاره ای نشده است.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

خبرگزاری هرانا – : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...