۱۴۰۲ خرداد ۱, دوشنبه

فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز صادر شده، خانم زیلابی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و از بابت “توهین به رهبری” به شش ماه حبس محکوم شده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “خانم زیلابی در این دادگاه حضور پیدا نکرده بود اما لایحه دفاعیه خود پیوست شده بود و یکی از وکلای وی نیز در جلسه دادگاه حضور داشت.”

جلسه رسیدگی به اتهامات این وکیل دادگستری در روز بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری از بابت اتهامات “توهین به رهبری، عضویت در گروه‌های مخالف نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام” برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، فرزانه زیلابی از بابت پرونده دیگری از بابت اتهام “نشر اکاذیب” در تاریخ شانزدهم خرداد ماه، به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو اهواز فراخوانده شده است.

پیشتر نیز در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، جلسه رسیدگی به اتهامات خانم زیلابی در دادسرای اهواز برگزار شده بود و وی از بابت اتهامات “توهین به رهبری، عضویت در گروه های ضد نظام, اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب” به دفاع از خود پرداخته است.

فرزانه زیلابی از حق داشتن وکیل انتخابی در این جلسه محروم بوده و پس از اتمام جلسه این وکیل دادگستری با تودیع قرار کفالت، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت پرونده کارگران نیشکر هفت‌ تپه و بسیاری از پرونده‌های زندانیان و بازداشت شدگان اخیر از جمله مهرنوش طافیان، ماندانا صادقی و روناک رضایی را بر عهده داشته است. علاوه بر این، پیشتر نیز به واسطه فعالیتهای خود سابقه محکومیت دارد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۲/۳۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...