۱۴۰۲ خرداد ۱, دوشنبه

چهار زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز ۳۰ اردیبهشت ماه، حکم چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، چهار زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

هویت آنها “سعید گراوند، شهاب منصوری نسب، شهرام شرقی و صمد گراوند” توسط هرانا احراز شده است.
این زندانیان پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

همچنین یک منبع مطلع به هرانا گفت: “شماری از زندانیان واحد دو زندان قزلحصار در اعتراض به اعدام زندانیان دست به اعتصاب زدند.”

هرانا روز گذشته در گزارشی از انتقال این چهار زندانی به همراه سه تن دیگر به سلول های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۲/۳۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...