۱۴۰۲ فروردین ۲۱, دوشنبه

سیرجان؛ حکم شلاق دو متهم به شرب خمر در ملا عام اجرا شد

خبرگزاری هرانا – دادستان سیرجان از اجرای حکم شلاق در ملا عام دو متهم به شرب خمر در این شهرستان خبر داد. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز دوشنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۲، حکم شلاق در ملا عام دو متهم در شهرستان سیرجان اجرا شد.

بر اساس این گزارش، این شهروندان پیشتر در یک مجتمع تفریحی در سیرجان به دلیل “نوشیدن مشروبات الکلی” توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان بازداشت شدند.

آنها پس از تشکیل پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سیرجان، هر کدام از بابت اتهام “شرب خمر” به تحمل ۸۰ ضربه شلاق و ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان در آن مجتمع محکوم شدند.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...