۱۴۰۱ مهر ۱۱, دوشنبه

بازداشت ۵ دختر دانش آموز بلوچ توسط نیروهای نظامی در چابهار

نیروهای نظامی ۵ دختر دانش آموز بلوچ اهل سرباز و نیکشهر را در بلوک بازار شهر چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۱، پنج دختر دانش آموز بلوچ ۱۵ تا ۱۷ ساله توسط نیروهای نظامی در چابهار بازداشت شدند.

هویت این پنج دختر بلوچ “س رئیسی”، “آ رئیسی”، “م عمرزهی” اهل بخش کیشکور شهرستان سرباز، “ف بلوچ” و “ع بلوچ” اهل آهوران شهرستان نیکشهر برای کمپین احراز شده است.

گفته می شود این پنج دختر بلوچ که فامیل یکدیگر و همکلاسی بودند، به همراه هم برای خرید روزانه به بلوک بازار چابهار (بازار سنتی) رفتند که توسط نیروهای نظامی بازداشت شده اند.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: «خانواده این دختران جهت پیگیری به اداره اطلاعات چابهار مراجعه و نیروهای نظامی به آنها اعلام کردند که در صورت رسانه ای نشدن، دختران آنها روز شنبه ۹ مهرماه آزاد خواهند شد.»

این منبع در ادامه گفت: «این دختران روز شنبه نیز آزاد نشده و خانواده ها با مراجعه دوباره به اداره اطلاعات، با خبر انتقال آنها به زاهدان مواجه شدند.»

نیروهای نظامی و قضایی اتهام این دختران را حضور در اعتراضات چابهار عنوان کرده اند؛ در حالی که در روز چهارشنبه اعتراضی صورت نگرفته و این اعتراضات چابهار روز سه شنبه بوده است.

کمپین فعالین بلوچ، چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

زندان سقز؛ یک زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان سقز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جهت اجرای حکم به ...