۱۴۰۱ مهر ۱۲, سه‌شنبه

بازداشت‌ها در خوی و اردبیل؛ جواد احمدی و یاشار اکبرزاده دستگیر شدند ۱۱ مهر ۱۴۰۱

همزمان با برگزاری اعترضات سراسری در ایران، دستگیری شهروندان و فعالان مدنی در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز ۱۱مهر۱۴۰۱، نیروی‌های امنیتی «یاشار اکبرزاده» را در اردبیل بازداشت کردند و روز گذشته جواد احمدی یئکانلی در شهر خوی بازداشت شد.

بر پایه گزارش‌های رسیده به «ایران‌وایر»، امروز دوشنبه، نیروهای امنیتی یاشار اکبرزاده را در اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. دیروز یکشنبه نیز ماموران با یورش به خانه پدری «جواد احمدی یئکانلی» در شهرستان خوی، این فعال مدنی را بازداشت کردند. تا زمان انتشار این خبر، از دلایل بازداشت و محل انتقال این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

همزمان با گسترش اعتراضات خیابانی در ایران که در پی کشته شدن «مهسا امینی» آغاز شده است، نهادهای امنیتی موج گسترده‌ای از بازداشت فعالان مدنی و شهروندان معترض را آغاز کرده‌اند که در بسیاری از موارد بازداشت‌ها با اعمال خشونت و ضرب‌وجرح شدید همراه بوده است.

تنها در یک نمونه، روز شنبه ۹مهر۱۴۰۱، نیروهای امنیتی در اردبیل پس از شلیک مسقیم به خودروی «محمد جولانی» و «سجاد قانع‌مقدم» و متوقف کردن خودروی آنها، این شهروندان را با اعمال خشونت و ضرب‌وشتم شدید بازداشت کردند.

شدت ضرب‌وجرح محمد جولانی و سجاد قانع‌مقدم به حدی بوده است که ماموران آنها را صبح روز یکشنبه به بیمارستانی در اردبیل منتقل کرده و پیش از پایان فرایند درمان بار دیگر این شهروندان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

«ایران‌وایر»،۱۱ مهر ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

انتقال به سلول انفرادی؛ افزایش نگرانی ها از وضعیت نائب عسکری، زندانی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – نائب عسکری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام امروز چهارشنبه هشتم فروردین ماه، به سلول انفرادی زندان ارومیه منتقل شده است. انتقا...