۱۴۰۱ فروردین ۲۱, یکشنبه

اعتصاب غذای هوشنگ رضایی و انتقال وی به سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج

 


هه‌نگاو: یکی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از اعتصاب غذا به سلول انفرادی این زندان منتقل شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ (۹ آوریل ۲۰۲۲)، هوشنگ رضایی زندانی سیاسی اهل نهاوند و محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از اعلام اعتصاب غذا توسط ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، پس از آنکه با درخواست آزادی مشروط هوشنگ رضایی مخالفت شده این زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

در حالی با درخواست آزادی مشروط هوشنگ رضایی مخالفت شده که وی ۱۲ سال از دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را سپری نموده و از بیماری دیابت رنج می‌برد.

هوشنگ رضایی متولد سال ١٣٦٤ نهاوند می‌باشد روز شنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸۹ (۱۹ ژوئن ۲۰۱۰) در تهران دستگیر و به بند ٢٠٩ منتقل و مدت ٦ ماه در انفرادی بازداشت و تحت بازجویی زیر فشار و شلاق بعد از آن به بند ٣٥٠ اوین منتقل شد.

این زندانی در سال ١٣٩٠ (۲۰۱۱) طی ٢ جلسه دادگاه توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام محاربه از طریق “همکاری با حزب کومله”و “شرکت در تجمعات ٨٨”، “حمل سلاح و خروج غیر قانونی از کشور” به ١٠سال حبس و اعدام محکوم شد و هیچگاه حکم به وی ابلاغ نشد و حق اعتراضی وجود نداشت.

درخواست اعاده دادرسی هوشنگ رضایی سال ۹۶ پذیرفته شد و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده شد که سرانجام سال ۱۳۹۸ بر اساس رأی صادره توسط دادگا از بابت بغی به ١٥ سال حبس و از حیث نگهداری اسلحه به ٨ سال و خروج غیر قانونی از ایران به ٢ سال و جمعاً به ٢٥ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل