۱۴۰۱ فروردین ۲۱, یکشنبه

زندانی سیاسی کسری بنی عامریان کیست؟

 


زندانی سیاسی کسری بنی عامریان کیست؛ این زندانی سیاسی برغم ابتلا به سرطان خون و عدم توان تحمل حبس همچنان در زندان اوین محبوس است.

نام و نام خانوادگی: کسری بنی عامریان
محل تولد: سنقر
تاریخ تولد: ۱۳۷۵
تحصیلات: لیسانس اقتصاد
شغل: معاملات ملکی
وضعیت تاهل: مجرد
اتهامات: تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه نظام و عضویت در مجاهدین خلق
محکومیت: ۱۰ سال که ۵ سال آن اجرایی است
تاریخ آخرین بازداشت: خرداد
۹۹
محل‌های حبس: زندان اوین
گردآوری و تنظیم: فروردین ۱۴۰۱

زندانی سیاسی کسری بنی عامریان کیست؟

زندانی سیاسی کسری بنی عامریان جوان ۲۶ساله، متولد ۱۳۷۵ از شهرستان سنقر است.
کسری بنی عامریان در اسفند ۹۶ همراه با سعید اصغری، سعید صمیمی و شماری دیگر بازداشت و پس از گذراندن دوران بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شد.

کسری بنی عامریان در سال ۹۷ توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بدون برخورداری از وکیل به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «همکاری با مجاهدین خلق» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی زرگر به صورت غیابی تایید شد.

روز ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، ماموران اطلاعات شهرستان سنقر با یورش به محل سکونت، کسری بنی عامریان، سعید صمیمی و سعید اصغری را دستگیر نموده و پس از یک بازجویی چند ساعته به زندان اوین منتقل کردند.

این زندانی سیاسی هم اکنون در زندان اوین محبوس است.

کسری پیش از این به سرطان خون مبتلا بوده و هم اکنون در زندان اوین از عوارض ناشی از این بیماری رنج می برد. وی پیش از این تحت درمان شیمی تراپی بوده و به میزانی بهبود یافته بود. اما هم اکنون همچنان علائمی از بیماری را داشته و باید تحت نظر پزشک معالج و مورد رسیدگی های پزشکی و درمانی باشد؛ اما با ممانعت مسئولان زندان، محروم از رسیدگی کافی پزشکی و محروم از دارو و الزامات مورد نیاز است.

این زندانی سیاسی جوان، نیازمند داروهایی برای حفاظت از ایمنی بدن خود است، اما با سنگ اندازی عوامل زندان در گرفتن داروهای مورد نیاز، با مشکلات زیادی روبروست. همچنین با وجود اینکه این زندانی سیاسی شرایط عدم تحمل حبس دارد، اما هم اکنون حدود یک سال و نیم است که در زندان اوین محبوس است.

یک منبع مطلع در این باره به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «کسری در عنفوان جوانی به بیماری سرطان خون مبتلا گردید. سالها تحت درمان بود. او اکنون از آثار و عوارض این بیماری شامل ضعیف شدن و آسیب در فرم و بازه حرکتی هر دو پایش رنج می برد.

نوار مغز و اعصاب دال بر، بیماری پلی نوروپایی حسی- حرکتی چهار اندام است. وی نیاز به داروهای خاص بیماری اش برای حفظ سطح ایمنی بدن دارد. اما هر بار پس از تهیه دارو، خانواده این زندانی باید با دوندگی‌های بسیار زیاد، مجوز جدیدی برای تحویل داروها بگیرند.»

این منبع اضافه می کند: «چند ماه قبل در زندان، مچ پای کسری به خاطر عدم توانایی در حرکت، به شدت آسیب دید. او در چنین شرایطی به شدت نیاز به توانبخشی و نظارت طولانی مدت متخصصین از جمله متخصص ارتوپدی و فیزیوتراپی دارد و باید از کفش‌های ویژه ای استفاده کند که خیلی گران و ویژه هستند. خانواده کسری بارها چنین کفشی را تهیه کرده و با مراجعه به زندان خواهان تحویل گیری آن شدند. اما مقامات زندان بدون هیچ دلیلی اجازه دریافت این کفش را نمی‌دهند. در حالی که پزشک زندان نیز بارها برای او داشتن کفش فیزیوتراپی و… را تجویز کرده اند.»

کسری بنی عامریان در پزشکی قانونی و بهداری زندان پرونده پزشکی دارد. مراجعات پی در پی خانواده این زندانی سیاسی برای گرفتن عدم تحمل کیفر با سنگ اندازی و کارشکنی مداوم مسئولان زندان و دستگاه قضاییه مواجه بوده است.

به گفته منبع دیگری: «در سال ۹۹ پس از اینکه خانواده وی بارها به پزشکی قانونی مراجعه کردند به آنها گفته شد که پرونده پزشکی او گم شده است!!! پس از ۶ ماه پاس دادن خانواده به مراجع مختلف، گفته شد که پرونده پزشکی کسری بنی عامریان در بهداری زندان پیدا شده است!!»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل