۱۴۰۱ فروردین ۲۶, جمعه

محرومیت حاتم اوزدمیر، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام از دسترسی به خدمات درمانی

 


حاتم اوزدمیر، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که از چند سال پیش به بیماری سنگ کلیه مبتلا است علی‌رغم توصیه پزشکان و انجام سونوگرافی برای انجام عمل جراحی همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی محروم است.

یک منبع مطلع به وضعیت این زندانی سیاسی در این‌باره به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «حاتم از زمان بازداشت از بیماری سنگ کلیه رنج می‌برد و در این مدت ده‌ها بار خواستار اعزام به بیمارستان خارج از زندان شده است. به دنبال وخیم شدن وضعیت این زندانی سیاسی حدود دو ماه پیش به بیمارستانی خارج از زندان منتقل و مورد سونوگرافی کلیه قرار گرفت. پزشکان بیمارستان پس از بررسی آزمایش‌ها گفتند که در کلیه‌های وی چهار سنگ وجود دارد و یکی از این سنگ‌ها در دریچه کلیه‌‌اش گیر کرده و باید در اسرع وقت مورد عمل جراحی قرار بگیرد.»

به گفته این منبع، با وجود نظر پزشک طی دو ماه اخیر مسئولان زندان از انتقال وی به بیمارستان برای انجام عمل جراحی خودداری کرده‌اند: «حاتم در این مدت تنها برای کاهش درد به بهداری زندان منتقل و پس از تجویز مسکن به داخل بند بازگردانند می‌شود.»

حاتم اوزدمیر، شهروند کُرد تبعه ترکیه شامگاه در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۸ همراه یک گروه از اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مناطق مرزی چالدران در کمین نیروهای قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» سپاه پاسداران ارومیه گرفتار شدند. در جریان تیراندازی و توپ‌باران این منطقه حاتم اوزدمیر به دلیل اصابت گلوله خمپاره بیهوش و پس از بازداشت به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل و در تاریخ ۲۸ مرداد با پایان دوران بازجویی از به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

این زندانی سیاسی در اسفند ماه سال گذشته پس از ۳۳ ماه بازداشت موقت از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی خوی به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب کارگران کردستان به اعدام محکوم شد. پس از اعتراض وی به حکم صادره، پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل