۱۴۰۰ بهمن ۱۷, یکشنبه

قربانی کودک همسری؛ همسرش سر بریده او را در شهر چرخاند



روز شنبه ۱۶ بهمن‌ماه، یک دختر نوجوان ۱۷ ساله در اهواز، با انگیزه ناموسی توسط همسر و برادر همسرش به قتل رسید. در این رابطه ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن متهم سر بریده همسرش را در مقابل چشمان مردم در شهر می‌چرخاند، این امر واکنش بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز شنبه ۱۶ بهمن‌ ۱۴۰۰، یک دختر نوجوان در اهواز با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

بنابر این گزارش، ساعت ۱۵ امروز مرد جوانی در میدان کسایی خشیار اهواز سر بریده همسرش را برای چند لحظه در مقابل مردم به نمایش گذاشت و سپس از آن مکان متواری شد.

پس از گزارش این حادثه به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اهواز، تیمی از کارآگاهان اداره پلیس آگاهی همراه با بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

ماموران پلیس در صحنه با پیکر دختر ۱۷ ساله ای مواجه شدند که داخل یک خانه سرش از بدن جدا شده و جسد وی در مکان دیگری رها شده بود.

تحقیقات بیشتر نشان داد، دختر جوان پس از فرار به ترکیه توسط همسرش به ایران بازگردانده شده و به دست همسر و برادرهمسرش که هر ۲ پسر عموی او بودند به قتل رسیده است.

طبق بررسی های پلیس برادر همسر پاهای مقتول را گرفته و مرد جوان سر همسرش را در خانه با قمه بریده است. در این رابطه ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن متهم سر بریده همسرش را در مقابل چشمان مردم در شهر می‌چرخاند که واکنش بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهمان را شناسایی و ساعت ۱۸ امروز هر دو متهم را دستگیر کردند.

به دستور بازپرس ویژه قتل جسد این دختر نوجوان جهت بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و متهمان جهت کشف ابعاد پنهان این حادثه در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار گرفتند.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...