۱۴۰۳ شهریور ۲۳, جمعه

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام سعید مینایی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی)، در شعبه‌ ۱۵ دادگاه‌ انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی) برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در شعبه‌ ۱۵ دادگاه‌ انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، این متهم سیاسی از بابت اتهام انتسابی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ارائه آخرین دفاع از خود پرداخت. آقای مینایی اتهام وارده و مصادیق آن را رد کرده است.
سعید مینایی، در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، پس از حضور در اداره اطلاعات شهرستان بناب بازداشت شد. وی پس از چندی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز به یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ زندان اوین انتقال یافت. او پس از ۱۶ روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

نهایتا این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

سعید مینایی دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه دولتی قم، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...