۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

محرومیت یک زندانی از درمان در زندان زابل

خبرگزاری هرانا – محمود دهمرده، زندانی محکوم به اعدام از بابت اتهام قتل، علیرغم حال نامساعد جسمانی از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان زابل محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، یک زندانی محکوم به اعدام در زندان زابل از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

این زندانی که هویت وی «محمود دهمرده، ۴۱ ساله، فرزند محمدنور، متاهل، پدر پنج فرزند، اهل زابل و ساکن زاهدان» گزارش شده است، از فرورفتگی استخوان در قسمت کتف چپ و بیماری دیابت رنج میبرد. او علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی مناسب پزشکى محروم مانده است.

درخواست های مکرر خانواده این زندانی برای اعزام آقای دهمرده به مرخصی استعلاجی و یا انتقال به مراکز درمانی خارج از زندان، همواره با مخالفت مسئولان زندان زابل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، آقای دهمرده در تاریخ ۱ دی‌ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره آگاهی زاهدان به اتهام قتل بازداشت و پس از شش ماه، از بازداشتگاه اداره آگاهى این شهر به زندان زابل منتقل شد.

او نهایتا با حکم دادگاه کیفری زابل از بابت اتهام مذکور به اعدام محکوم شد.

طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، تمامی زندانیان اعم از زندانیانی که به جرائم خشن محکوم شده‌اند، حق دارند از خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی بهره‌مند شوند. این آیین‌نامه تصریح می‌کند که زندانیان باید به طور مرتب تحت معاینه پزشکی قرار گیرند و در صورت نیاز به درمان فوری، به بیمارستان‌های تخصصی منتقل شوند. اما در عمل، گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که این حق اساسی در بسیاری از موارد از زندانیان سلب میشود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۶/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...