۱۴۰۳ تیر ۸, جمعه

جلسه بازپرسی ابراهیم رشیدی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه بازپرسی ابراهیم رشیدی، فعال ترک (آذربایجانی) در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه بازپرسی ابراهیم رشیدی برگزار شد.

این فعال ترک (آذربایجانی) با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر، با صدور کیفرخواستی دفاعیات او را در خصوص اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، غیرموثر دانسته است.
به نوشته آقای رشیدی، بخشی از پرونده او در رابطه با اتهام تبلیغ علیه نظام، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب شهرستان مشگین شهر و بخش دیگر پرونده در رابطه با اتهام نشر اکاذیب نیز، به دادگاه کیفری این شهرستان ارجاع داده شده است.

در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه، ابراهیم رشیدی دوکش با دریافت ابلاغیه ای، جهت اخذ آخرین دفاع به دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر احضار شده بود.

آقای رشیدی در تاریخ نهم دی‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در خانه پدری خود در روستای میرکندی شهرستان مشگین‌ شهر دستگیر شد. سپس در تاریخ بیست و پنجم دیماه همان سال به زندان اردبیل منتقل شد. او نهایتا در تاریخ هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲ به زندان این شهرستان منتقل شد. وی نهایتا اوایل اسفندماه با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

ابراهیم رشیدی دوکش، فعال ترک (آذربایجانی)، فرزند عزیز و متولد سال ۱۳۵۸، پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۴/۰۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...