۱۴۰۳ خرداد ۱۹, شنبه

حکم اعدام سید محمدجواد وفایی توسط دیوان عالی کشور نقض شد

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور برای دومین بار نقض شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی نقض شد.

بابک پاک نیا، وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد: شعبه نهم دیوان عالی کشور برای مرتبه دوم با حکم‌ اعدام سید محمدجواد وفایی ثانی مخالفت کرد و ‌با نقض حکم پرونده او را برای رسیدگی‌ مجدد به شعبه هم‌ عرض ارجاع داد.
اوایل مردادماه سال گذشته، شعبه دوم دادگاه انقلاب مشهد، آقای وفایی ثانی را پس از محاکمه مجدد، به اعدام محکوم کرد.

بابک پاکنیا، وکیل مدافع این زندانی سیاسی در دی ۱۴۰۰، از صدور حکم اعدام برای موکلش توسط دادگاه انقلاب مشهد خبر داد و اتهامات مطروحه علیه او را “افساد فی الارض از طریق تحریق و تخریب عمدی اماکن خاص از جمله ساختمان تعزیرات حکومتی” عنوان کرده بود.

چندی بعد حکم صادره توسط یکی از شعب دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی به شعبه هم عرض ارجاع شد.

سید محمدجواد وفایی، بیست و هشت ساله از مربیان رشته ورزشی بوکس در اسفندماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

پیش از صدور حکم بدوی، برای آزادی آقای وفایی وثیقه‌ ای سنگین تعیین شد و با توجه به عدم توانایی در تامین آن، امکان آزادی موقت از وی سلب شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۳/۱۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در ساعت ۱۵:۰۰ فراخوان جلسه عمومی کانون دفاع از حقوق بشر در ...