۱۴۰۳ تیر ۷, پنجشنبه

میرجاوه؛ در پی تیراندازی بی ضابطه ماموران نظامی یک شهروند زخمی شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهار‌شنبه ششم تیرماه، تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در شهرستان میرجاوه به سمت خودروی یک شهروند موجب مصدومیت یکی از سرنشینان این خودرو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز چهار‌شنبه ششم تیر ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی ماموران نظامی در مناطق مرزی شهرستان میرجاوه، یک شهروند زخمی شد.

هویت وی، عبدالحمید ریگی، پنجاه و پنج ساله و اهل شهرستان میرجاوه گزارش شده است.

براساس این گزارش، سحرگاه امروز نیروهای هنگ مرزی پاسگاه روتک بدون ایست و هشدار قبلی به سمت یک خودرو شلیک مستقیم کردند. بر اثر این تیراندازی آقای ریگی مصدوم شده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۴/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...