۱۴۰۳ خرداد ۲۴, پنجشنبه

صدور حکم اعدام برای دو متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – دو متهم در دو پرونده مجزا از بابت اتهامات قتل و تجاوز توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شدند. حکم یکی از آنها در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در مهر ماه ۱۴۰۰ دختر نوجوانی به همراه پدرش به پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت: “چند روز قبل پدر و مادرم برای شرکت در یک جشن عروسی به شهرستان رفته بودند اما من و خواهر کوچک‌ترم را به خاطر اینکه باید به مدرسه می‌رفتیم با خود نبردند و برای اینکه تنها در خانه نمانیم ما را به خانه خواهر بزرگم میترا که به تازگی ازدواج کرده، بردند. یک روز وقتی از مدرسه به خانه برگشتم متوجه شدم خواهرم خانه نیست و برای خرید بیرون رفته است. خواهر کوچکم چون خسته بود به اتاق رفت و خوابید، در همین موقع شوهر خواهرم به من نزدیک شد و بعد از دقایقی متوجه شدم قصد دارد آزارم بدهد وقتی مقاومت کردم او کتکم زد و به زور به من تعرض کرد بعد هم تهدیدم کرد که نباید در این‌ باره با کسی حرف بزنم.”

پس از این اظهارات، سمیرا با دستور قضایی به پزشکی قانونی معرفی شد و پس از معاینه، کارشناسان در گزارشی اعلام کردند که دختر نوجوان علاوه بر آزار و اذیت مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته و آثار آن به وضوح مشخص است.

نهایتا نادر ۳۰ ساله بازداشت شد. وی ابتدا در بازجویی‌ها منکر اتهام تجاوز شد اما با توجه به مدارک موجود کیفرخواست وی صادر شد.

سپس با توجه به مدارک موجود در پرونده و گزارش پزشکی قانونی متهم توسط شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برای یک زندانی در تهران حکم اعدام صادر شد.

در این گزارش آمده است: ۲۹ شهریورماه سال گذشته گزارش مرگ یک پسر جوان در یکی از کافی شاپهای شهرری به پلیس گزارش شد. در بررسی های اولیه مشخص شد دو پسر جوان در جریان بازی مافیا باهم درگیر شده‌اند و پسر ۱۹ ساله به نام بابک از ناحیه گردن چاقو خورده است. بابک به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما دو روز بعد به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخت.

نهایتا متهم که قصد خروج از کشور را داشت توسط پلیس شناسایی و بازداشت شد.

متهم پس از بازداشت ضمن اعتراف به قتل گفت: چند روز قبل از حادثه من و دوستان‌مان که حدوداً ۲۵ نفر بودیم به کافه‌ای در شهرری رفتیم تا مافیا بازی کنیم. حین بازی دختری به نام سمیرا که کنار بابک نشسته بود بلند شد و آمد کنار من نشست، بعد هم در اینستاگرام به من پیغام داد که او را دنبال کنم. اما بابک به من پیام داد و گفت به آن دختر علاقه دارد و از من خواست کاری با او نداشته باشم. من هم قبول کردم. تا اینکه چند روز بعد ما دوباره برای بازی مافیا دور هم جمع شدیم، اما سر همین موضوع بابک و دوستانش با من درگیر شدند و بابک با چاقو به سمتم آمد و ضربه‌ای به دستم زد. من هم چاقوی یکی از آنها را گرفتم و به سمت بابک حمله کردم تا بترسد، اما چاقو ناخواسته به او خورد و روی زمین افتاد.

نهایتا متهم توسط شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۳/۲۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، خلیل اصغری، شهروند ساکن دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ...