۱۴۰۳ فروردین ۱۵, چهارشنبه

هستی امیری و ضیا نبوی جهت اجرای حکم حبس احضار شدند

خبرگزاری هرانا – هستی امیری و ضیا نبوی، دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی جهت اجرای حکم حبس به دادسرای اوین احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هستی امیری و ضیا نبوی جهت اجرای حکم حبس احضار شدند.

آقای نبوی ضمن انتشار تصویری از ابلاغیه صادره توسط شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین، اعلام کرد که او و خانم امیری روز شنبه هجدهم فروردین ماه در این شعبه حاضر خواهند شد.
این دو دانشجو در تاریخ پانزدهم اسفند سال گذشته نیز برای اجرای حکم حبس احضار شده بودند که پس از مذاکرات وکلا، اجرای حکم آنها به بعد از تعطیلات عید موکول شد.

آقای نبوی و خانم امیری در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری هر کدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هستی امیری و ضیا نبوی، در تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲، در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه همان سال، خانم امیری و آقای نبوی در دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند. این پرونده در پی اعتراض این افراد به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه آنها گشوده شد.

هستی امیری، در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم یک سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی نهایتا تاریخ هجدهم بهمن ماه همان سال از زندان آزاد شد.

آقای نبوی نیز پیشتر بواسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گزارشی از آخرین وضعیت دیار بختیاری و متین سیاهی دو زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی بوکان

متین سیاهی و دیار بختیاری، دو شهروند کُرد و اهل شهر بوکان و از بازداشت‌شدگان جنبش “ژن، ژیان، ئازادی”، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران...