۱۴۰۳ اردیبهشت ۳, دوشنبه

در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ ضرب و شتم سه زندانی سیاسی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – وحید سرخ گل، فرهاد حافظی سمنانی و میثم غلامی زندانیان سیاسی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان اوین سپری میکنند. آنها روز گذشته توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “روز شنبه یکم اردیبهشت ماه، وحید سرخ گل، فرهاد حافظی سمنانی و میثم غلامی توسط چند تن از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. آقای سرخ گل از ناحیه سر، آقای حافظی سمنانی از ناحیه دست و آقای غلامی نیز از نواحی صورت و بازو دچار آسیب دیدگی شده اند.”
بر اساس گزارشات رسیده به هرانا، این سه زندانی در پی ضرب و شتم به بهداری زندان منتقل شدند، اما تنها پس از ترزیق آمپول مسکن به بند بازگردانده شدند. آقای سرخ گل که مدتی است از سردردهای شدید، اختلالات بینایی و مشکلات شنوایی رنج میبرد، چندین ساعت پس از ضرب و شتم، در حالت نیمه هوشیار به سر برده و نیازمند اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان است، با این وجود تا لحظه تنظیم این گزارش، اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

وحید سرخ گل، شهروند اهل کرمانشاه در تاریخ هجدهم مردادماه سال گذشته، پس از حضور در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و در تاریخ هفتم شهریورماه به زندان اوین منتقل شد. در آذرماه سال ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای سرخ گل در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

وی چندی بعد از بابت اتهامات توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق مردم به درگیری و خونریزی مجموعا به شانزده سال حبس محکوم شد. اخیرا حکم صادره علیه او توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده است.

میثم غلامی نیز مردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در نوشهر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در خصوص فرهاد حافظی سمنانی (آزرم) گفتنی است، وی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد به بند عمومی زندان اوین انتقال داده شد.

آقای حافظی در خردادماه ۱۴۰۲ توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل یک سال حبس و همچنین در خصوص اتهامات توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، به دو سال حبس مجموعا هشت سال زندان محکوم شده بود.

چندی بعد حکم صادره توسط شعبه سی و ششم دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص آقای حافظی سمنانی قابل اجرا خواهد بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...