۱۴۰۳ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

کشته و زخمی شدن دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در فهرج

خبرگزاری هرانا – بامداد دوشنبه بیستم فروردین ماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در فهرج و سپس واژگونی خودروی سوختبران، یک سوختبر جان خود را از دست داد و یک سوختبر دیگر نیز زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، بامداد دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی در فهرج، منجر به واژگونی خودرو و کشته و زخمی شدن دو سوختبر شد.

هویت سوختبر جان باخته، “مصطفی کبدانی، ۲۸ ساله، فرزند عمر، اهل زاهدان، متاهل و پدر ‌دو فرزند” و هویت سوختبر مجروح، “سلیمان کبدانی، ۲۵ ساله، اهل زاهدان” گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد، نیروهای نظامی در محور بم-زاهدان، در نزدیکی فهرج، اقدام به تعقیب و‌ گریز خودروی سوختبر کردند. به دلیل از دست رفتن تعادل، خودروی این دو سوختبر واژگون شده و راننده، جان خود را از دست داده است. همچنین، شاگرد همراه وی نیز به شدت مجروح و در بیمارستان پاستور بم بستری شده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۲۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گزارشی از آخرین وضعیت دیار بختیاری و متین سیاهی دو زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی بوکان

متین سیاهی و دیار بختیاری، دو شهروند کُرد و اهل شهر بوکان و از بازداشت‌شدگان جنبش “ژن، ژیان، ئازادی”، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران...