۱۴۰۳ فروردین ۱۱, شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت شیرین بیرقدار در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – شیرین بیرقدار، شهروند ساکن مشهد در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان وکیل آباد مشهد است. این شهروند پیشتر توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد به تحمل چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیرین بیرقدار در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان وکیل آباد مشهد است.

خانم بیرقدار در تیرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در مغازه خود واقع در خیابان ۲۲ بهمن مشهد بازداشت شد. وی نهایتا در آذر همان سال با تودیع قرار یک میلیاردی آزاد شد.

این شهروند پس از مدتی توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهامات “تشکیل یا اداره دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور”، “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”، “توهین به رهبری” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه به تحمل دوران حبس محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی چهار سال و شش ماه حبس در خصوص اتهام تشکیل یا اداره دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور برای او قابل اجرا خواهد بود.

خانم بیرقدار در تیر سال گذشته جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان وکیل آباد مشهد شد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در تماس با هرانا ضمن تایید این خبر گفت: “خانم بیرقدار چندی پیش از بند ۵ این زندان به بند ۶ منتقل شده است.”

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...