۱۴۰۲ اسفند ۷, دوشنبه

دو تن در قشم به اتهامات امنیتی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – سخنگوی فراجا از بازداشت دو تن به نام های اکرم لاهوری و محمد ابرار خبر داد. این مقام انتظامی توضیح بیشتری در مورد جزییات اتهامی این افراد نداد اما بر اساس اطلاعات موجود گمان می رود بازداشت شدگان از اتباع کشور پاکستان باشند که به اتهامات امنیتی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، اکرم لاهوری و محمد ابرار، به اتهاماتی امنیتی بازداشت شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس هرمزگان در این خصوص مدعی شد: ماموران پلیس با اقدام اطلاعاتی، اکرم لاهوری را به دلیل فعالیت در “گروه ضد شیعه سپاه صحابه” در بلوار ساحلی که قصد عزیمت به قشم را داشت، دستگیر کردند.

ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت اکرم لاهوری، سخنگوی فراجا بدون اشاره به جزئیات از بازداشت یک فرد دیگر مرتبط با آقای لاهوری به نام محمد ابرار خبر داد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی، این دو فرد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به اتهام بمب گذاری در یکی از شهر‌های پاکستان در آن کشور زندانی بودند. همینطور اکرم لاهوری متهم به ترور رایزن فرهنگی ایران در لاهور بود.

در همین رابطه در دیماه ۱۳۹۳، خبرگزاری ایلنا گزارش داده بود “حکم اعدام تروریست معروف پاکستان ‘اکرم لاهوری’ که در به شهادت رساندن رایزن فرهنگی ایران در لاهور در سال ۱۳۶۹ دست داشت، در آخرین لحظات به حالت تعلیق درآمد اما برخی رسانه های پاکستان از احتمال به دار آویخته شدن ‘لاهوری’ در روز ۲۷ دی ماه جاری خبر داده اند.”
به گفته سردار منتظر المهدی این دو فرد “با طی کردن دوره‌های آموزشی ساخت بمب در یکی از کشور‌های همسایه” و ورود به ایران، قصد عزیمت به یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور را داشتند که در قشم دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا در پایان گفت: اخبار تکمیلی در این زمینه پس از پایان فرایند تحقیقات تخصصی اطلاع رسانی خواهد شد. هر چند مقامات قضایی صراحتا از تابعیت این افراد سخن نگفته اند اما بر اساس اطلاعات موجود به نظر می آید هر دو فرد بازداشت شده از اتباع کشور پاکستان باشند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...