۱۴۰۲ اسفند ۴, جمعه

زندان لاکان رشت؛ بیش از ۱۳ ماه بلاتکلیفی سه متهم سیاسی

خبرگزاری هرانا – حافظ فروحی، آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی، متهمان سیاسی اهل استان گیلان، علیرغم گذشت بیش از سیزده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حافظ فروحی، آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه، با اتهاماتی از جمله عضویت در گروه های مخالف نظام در دادگاه کیفری رشت برگزار شده بود. اما قاضی مربوط به پرونده با آزادی آنها با تودیع وثیقه مخالفت کرده و دستور تمدید بازداشت آنها را صادر کرده است.”
پیشتر این متهمان سیاسی که بیش از سیزده ماه است که در زندان لاکان رشت در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه مذکور احضار شده بودند.

در دی ماه سال گذشته، حافظ فروحی به همراه آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند. این شهروندان نهایتا در تاریخ ۲۹ دی ماه همان سال، به بند میثاق زندان لاکان رشت منتقل شدند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۰۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عمر درستاران در راسک

خبرگزاری هرانا – عمر درستاران، شهروند ساکن راسک علیرغم گذشت چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری از سر...