۱۴۰۲ اسفند ۶, یکشنبه

علیرغم نیاز به درمان؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی و نیاز به عمل جراحی دیسک کمر، تاکنون از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. این امر نگرانی خانواده و نزدیکان او را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد ایمان نژاد، متهم سیاسی در زندان اوین بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا اطلاع داد: “مسئولان زندان با دادن مرخصی درمانی به آقای ایمان نژاد برای انجام عمل جراحی دیسک کمر موافقت کرده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که وی باید به پزشکی قانونی مراجعه کند، اما با بهانه تراشی مانع از انجام این امر شده‌اند. نامه‌نگاری‌ها نیز وقت‌گیر هستند و مسئولان پرونده از این مسئله باخبرند، اما تا به این لحظه اقدام مؤثری برای تسریع در روند اعطای مرخصی درمانی انجام نشده است. برای سجاد، تحمل دوران زندان با توجه به وضعیت جسمانی‌اش روز به روز سخت‌تر می‌شود.”
سجاد ایمان نژاد، در تاریخ شانزدهم مهر سال گذشته، در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. او ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

این شهروند چندی پیش توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “محاربه” به ده سال حبس در تبعید به شهرستان ایرانشهر، بابت اتهام “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه به هفت شاکی (مامورین انتظامی-امنیتی) محکوم شد.

سجاد ایمان نژاد، متولد ۱۳۷۰، شهروند اهل اردیبل، ساکن تهران، مجرد و دارای لیسانس معماری و نقشه کشی است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...