۱۴۰۲ بهمن ۱۱, چهارشنبه

پنج شهروند بر اثر انفجار مین در سراوان کشته و زخمی شدند

خبرگزاری هرانا – شامگاه دوشنبه نهم بهمن، انفجار یک مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در یکی از مناطق مرزی سراوان، به مرگ سه شهروند و مصدومیت دو تن دیگر منجر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، شامگاه دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲، انفجار یک مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق به مرگ و مصدومیت تعدادی از شهروندان انجامید.

در این گزارش آمده است؛ پنج شهروند در پی انفجار مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در منطقه مرزی کلگان سراوان، دچار حادثه شدند. سه تن از این شهروندان به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند و دو تن دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

هویت یکی از این افراد که از ناحیه پا قطع عضو شده، مبین رئیسی، ۱۱ ساله، فرزند خان محمد اهل و ساکن منطقه کلگان گزارش شده است.

مین‌های برجای‌ مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مناطق مرزی می‌شود.
در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است.

دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین های ضد نفر ادامه می‌دهد و برخلاف مقاوله نامه های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.

بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.

خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...