۱۴۰۲ بهمن ۷, شنبه

فرشاد دستمردی به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرشاد دستمر‌‌دی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دهدشت به سه سال و هفت ماه و شانزده روز حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرشاد دستمردی به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دهدشت به ریاست قاضی طاهری صادر و به آقای دستمردی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به قصد تشویش اذهان عمومی و امنیت کشور به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “حکم مذکور بدون برگزاری دادگاه برای فرشاد صادر شده است.”

فرشاد دستمردی اواسط مردادماه سال جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه در دهدشت بازداشت شد. وی چندی بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج منتقل شد. در نهایت در تاریخ یکم بهمن ماه، با تودیع وثیقه از زندان یاسوج آزاد شد.

این شهروند با گشایش چند پرونده دیگر در مراجع قضایی مواجه شده است.

آقای دستمردی در مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در دهدشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا در بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۱/۰۶

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...