۱۴۰۲ مهر ۲, یکشنبه

سالگرد جانباختن محسن قیصری؛ بازداشت محمدحسین قیصری و حمله به حاضران در مراسم

نیروهای جمهوری اسلامی در ایلام، همزمان با سالگرد جانباختن محسن قیصری با حمله به حاضران در آرامستان بهشت رضا واقع در شهرک هانیوان، محمدحسین قیصری برادر محسن قیصری را بازداشت کردند. این نیروها همچنین یک پدر و دختر با نام محمود صادقی و هدا صادقی و همچنین یک جوان را به نام علی شیرخانی  بازداشت و شماری از مردم را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ٣٠ شهریور ماه ۱۴۰۲ (٢١ سپتامبر ۲۰۲۳)، محمدحسین قیصری از اعضای خانواده‌های دادخواه در مراسم سالگرد جانباختن برادرش، محسن قیصری توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.
همزمان دو عضو یک خانواده (پدر و فرزند) با نام محمود صادقی و هدی صادقی و یک جوان ۲۰ ساله به نام علی شیرخانی، که در این مراسم حضور یافته بودند، توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی انتقال داده شدند.

به گفته منابع هه‌نگاو در ایلام، در این مراسم شماری از شرکت‌کنندگان به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و به مراکز درمانی در شهر ایلام منتقل شدند. حال چند تن از این مصدومان بسیار وخیم گزارش شده است.
محسن قیصری، جوان ۳۲ ساله در جریان جنبش ژن، ژیان، ئازادی در ایلام از فاصله نزدیک با شلیک مستقیم نیروهای یگان ویژه جان باخت.

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...