۱۴۰۲ مهر ۴, سه‌شنبه

صدور حکم اعدام برای چهار متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – چهار متهم از بابت اتهام “افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد” در پرونده فروش مشروبات الکلی مسموم در استان البرز به اعدام محکوم شدند. از سوی دیگر، یک زندانی در چهار محال و بختیاری که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، چهار متهم در البرز به اعدام محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص گفت: “در پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز که منجر به مرگ ۱۷نفر و نابینایی ۱۹۱نفر شد، ۴ نفر از متهمان از بابت اتهام افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد به اعدام محکوم شده‌اند.”

رهایی یک زندانی از چوبه دار در چهار محال و بختیاری
به گزارش ایرنا، یک متهم در چهار محال و بختیاری که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: با تلاش صلح‌ یاران و میانجیگری معاون توسعه شورای حل اختلاف استان و رضایت اولیای دم، یک متهم پس از هفت سال حبس از حکم اعدام رهایی یافت.

کرم شیخ پور اظهار کرد: این فرد در سال ۱۳۹۵ در یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل عمد شده بود که خانواده مقتول پس از رایزنی و تلاش مجدانه اعضای شعبه ششم شورای حل اختلاف شهرکرد از حق قانونی و شرعی خود برای اعدام گذشتند و فرصت دوباره‌ای را برای آغاز یک زندگی به وی بخشیدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان و همچنین رضایت اولیای دم، پنج پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد که سه پرونده قتل عمد و ۲ قتل غیر عمد بوده است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...