۱۴۰۲ شهریور ۱, چهارشنبه

انتقال دو زندانی برای اجرای حکم اعدام و اعدام چهار زندانی در زندان های مراغه، دزفول و زاهدان

دو زندانی برای اجرای حکم اعدام منتقل و چهار زندانی در زندان های مراغه، دزفول و زاهدان اعدام شدند. دو تن از زندانیان اعدام شده پس از ۱۲ سال سپری کردن عمرشان در زندان اعدام شدند.
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲، دو زندانی برای اجرای حکم به قرنطینه زندان کرمان منتقل شدند. این دو زندانی با اسامی سعید ریگی و عبدالغفور توماج هر دو از متهمان مرتبط به مواد مخدر بوده و به این اتهام به اعدام محکوم شده اند.
این دو زندانی در سال ۹۹ در رابطه با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده اند.

سعید ریگی، ۴۰ ساله، پدر دو فرزند و اهل زاهدان است.
عبدالغفور توماج، ترکمن، اهل و ساکن گرگان می باشد.

از سوی دیگر در همین روز حکم اعدام دو زندانی در زندان زاهدان به اجرا در آمد.
به گزارش حال وش عبدالصمد شاهوزهی و محمود ریگی، هر دو ۲۸ ساله، اهل و ساکن زاهدان، به اتهام قتل در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند. این دو زندانی در یک پرونده مشترک در سال ۹۱ به اتهام قتل بازداشت و بعد از ۱۲ سال اعدام شدند.
گفته می شود این دو زندانی کودک مجرم بوده و حین بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشتند.

خبرگزاری فارس گزارش کرد که روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان دزفول به اتهام مرتبط با مواد مخدر اعدام شد. این خبرگزاری نام زندانی اعدام شده را منتشر نکرده است. به این ترتیب در یک روز دو نفر برای اجرای حکم اعدام منتقل و سه نفر اعدام شده اند.

همچنین صبح روز ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲، یک زندانی به نام حسین جوادی، ۴۲ ساله، پدر یک فرزند معلول در زندان مراغه اعدام شد. او متهم به قتل بود. او پیش از دستگیری در یک دامداری مشغول به کار بود.

لازم به ذکر است که از اول مردادماه تاکنون دستکم ۵۷ زندانی برای اجرای حکم اعدام منتقل و حکم آنها اجرا شده است. حکومیت ایران برای حفظ حاکمیتش دست به قتل و کشتار شهروندان خود تحت نام اعدام می زند.

کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...